- Valóban nem vagyok törékeny. Nem engedhetem meg magamnak, soha nem is engedhettem meg. Otthon ezt kiirtották belőlem.
- De mégis sebezhető vagy. Azt hittem, az vagy.
- Persze, nagyon is. De elég gyorsan talpra állok. És megyek tovább. Megtanultam, hogy túl sokáig rágódni valamin egyszerűen luxus. Főleg, ha közben nem csinálunk semmit. Mert a rágódás azért bennem marad, persze. De ettől még tovább tudok lépni.

Carlos abbahagyta a terítő képzeletbeli összefirkálását. Megvárta, míg Viki egyenest ránéz. És átnyúlt az asztalon, hogy megfogja a kezét. Mint aki ezzel is hangsúlyozni akarja, hogy fontos, amit mond.

- Én máig nem tudom megérteni, miért rontottuk el. Sokat rágódom ezen. Még most is.
- Nincs mindenre végleges magyarázat.

Viki tudta, hogy kissé átlátszó ez a kibúvó, de nem volt kedve megbeszélni, miért romlott el az a szerelemnek látszó kaland, ami egy ideig összefűzte őket. Akkoriban sokat gondolkodott rajta, de Diogo személyisége aztán szinte súlytalanná tette az egész történetet. Most úgy tekintett rá vissza, mint egy szép, de kissé gyerekes szerelemre, amely talán nem is volt igazán szerelem, mert nem egymás alapos ismeretén alapult. Vajon, ha Diogo nem tűnik fel a színen, visszatért volna Carloshoz? És egészen másképp alakul az élete?

A fiú még mindig nem engedte el a kezét.

- Most már nincs tétje, Vick. De szeretném tudni. Miért ábrándultál ki olyan hamar belőlem? Miért nem adtál még egy esélyt, mikor elmentem Portóba? Nem tudom megérteni azóta sem. Az a sejtésem, hogy te találtál akkor valakit, nem valami futó kalandot, ahogy állítottad, hanem valakit, aki tényleg fontossá vált. De ezt is megmondhattad volna. Miért nem tetted? Miért aláztál meg feleslegesen?

Veszélyes vizekre evezünk - hasított Vikibe, és kezdte bánni, hogy elfogadta Carlos meghívását. Igen, valóban joga lenne tudni, miért alakultak úgy a dolgok, ahogy, de ez nem egyedül az ő titka, és nem mondhatja el neki. Ha viszont nagyon hárít, akkor Carlos előbb-utóbb rájön, hogy fedez valakit, és elég kézenfekvő, hogy kit fedezhet. Gyorsan ki kellett találni valami meggyőző sztorit, amely nem jár nagyon messze az igazságtól, de a gyanút egészen eltereli Diogóról.

- Igazad van - felelte Viki.- Volt ott valaki. De nem beszélhettem róla, titoktartást kért. Mert nős. Nem is mondhatom meg, kicsoda. Ne haragudj, akkor úgy éreztem, hogy teljesen belehabarodtam. De nem akartam még ezzel is fájdalmat okozni. 

Carlos elengedte a kezét.

- És Diogo tudott róla?

Viki gyomra összerándult. Mi van, ha Carlos mégiscsak tud Diogóról, mindvégig rá gyanakodott, és most ki akarja ugrasztani a nyulat a bokorból? Mi van, ha Otáviával is megbeszélte? Kellett nekik összefutniuk ...

- A titoktartás mindenkire vonatkozott - tért ki Viki a konkrét válasz elől.

Egy ideig csend volt. Viki leizzadt, azon imádkozott, hogy Carlos ne említse többé a férfi nevét. Jaj, de könnyű lenne kirakni a puzzle-t, főleg, ha a fiú tudja Otáviától, hogy Diogo Prágában van. Miért is ne tudhatná? Ha rendszeresen beszélnek, akár meg is említhette neki. Jé, Diogo pont akkor lesz Prágában, amikor te.

- Tudtad, hogy összeházasodnak? - kérdezte Carlos.
- Kik?
- Hát Diogo és Otávia.
- Ja, hogy ők ... Jé, azt hittem, Otávia még nem szeretné, túl fiatal hozzá, nem?
- Én is azt hittem, de Diogónak valamiért sürgős.
- Miért lenne neki sürgős?
- Gyerekeket akar.

Noha Diogo említett ilyet korábban, soha nem tűnt úgy, hogy sürgős lenne a számára. Miért bántotta ez most Vikit? Mert titokban fájt, hogy nem tőle akarja azokat a gyerekeket? Pedig akarhatná. És pontosan tudja, hogy akarhatná. Nem, mintha Viki most azonnal anya szeretne lenni, sőt, eddig nem is igazán gondolt rá, hogy legyenek gyerekei, a saját anyja eléggé elvette a kedvét ettől a témától ... De most, hogy Carlos kimondta, mégiscsak fájt. De bolond egy nő vagyok - gondolta.

A bejegyzés trackback címe:

https://carmesina.blog.hu/api/trackback/id/tr722838164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gallusz · http://szemezgetek.blog.hu/ 2013.06.04. 13:20:55

Még a végén Diogó is bejön ebédelni!
Viki menekülj! Gyorsan!
süti beállítások módosítása