– Ki az? – kérdezte Carlos szilárd hangon.
– Mário.

Carlos felállt és kinyitotta az ajtót.

– Tessék.
– Nem akarok zavarni, csak azt szeretném tudni, hogy São, a kedvesem itt van-e nálatok.
Carlos és Mário Vikire nézett, aki a szoba közepén állt, mint egy iskoláslány, csálén begombolt blúzzal.
– Nincs – felelte Viki.
– A kedvesed? – kérdezte Mário.

Carlos alig észrevehetően biccentett.

– Azt mondták, veled volt itt – mondta Mário. – Azért gondoltam.
– Járt itt, de már elment – suttogta rekedten a lány.
– Ó, értem. Akkor elnézést. Jó éjt.
– Jó éjt.

Carlos becsukta az ajtót és visszahuppant az ágyra. Nem nézett Vikire.

– Miért nem mondtad meg neki, hogy kivel ment el? – kérdezte a lány.
– Nem az én dolgom, hogy felvilágosítsam, éppen felszarvazzák.
– Nem tudhatjuk, hogy felszarvazzák-e.
– Dehogynem. Pontosan tudjuk.
– Én nem tudok semmit, Carlos. Valószínűleg maximum csókig jutnak el. Az még nem megcsalás.
– Nem? Így gondolod? Szerintem meg az.
– Hogy lehetsz ilyen radikális?

– Lehet, hogy radikális vagyok. Vagy csak van bennem erkölcsi érzék.
– És bennem nincs.
– Hát, nem sok.
– Mit akarsz tőlem, Carlos? Mit vársz tőlem?
– Semmit. Most már semmit.

Viki valósággal megrémült. Mit akar ez jelenteni? Carlos szakít vele? Emiatt a marhaság miatt? Most, hogy odaköltözött hozzá, hogy lemondott miatta az önállóságáról, nem ment az ifjúsági szállásra dolgozni, most, hogy kész Portugáliában maradni csak miatta, abbahagyni az egyetemet ...?

– Carlos ...

A lány közelebb lépett, megpróbált végigsimítani a fiú arcán, de az elhúzódott.

– Hagyd ezt.

Viki hátralépett. Megfordult, kihúzta a széket az íróasztal alól és leroskadt rá. A könnyek peregni kezdtek az arcán. Hallgattak. Meddig lehet ezt bírni? – gondolta Viki. Meddig fogunk itt ülni némán? Kezébe temette forró arcát, amely egészen nedves volt már.

A fiú hirtelen felállt, kinyitotta az ajtót, és kisietett a szobából. Egy szó nélkül. Az ajtó nyitva maradt utána. Viki felnézett. Várt. Talán csak a mosdóba ment. Vagy sétál egyet. Mindjárt visszajön. Mindjárt kibékülnek. Nem tudta, mennyi ideig ült összegörnyedve a széken, még az ágyra sem mert áttelepedni. Már nem érezte, hogy bármilyen joga lenne ahhoz a szobához.

Lehet, hogy Carlos azt várja, hogy összepakoljon, és elmenjen? Ezért hagyta magára? Miért nem lehet értelmesen beszélni a férfiakkal? Jó lett volna most átkopogni Josuéhoz, felhívni São-t, de egyiket sem tehette. Egyedül volt, nagyon egyedül, és senkire nem számíthatott.

A bejegyzés trackback címe:

https://carmesina.blog.hu/api/trackback/id/tr761983241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vén betyár 2010.05.16. 11:06:41

Miért nem lehet értelmesen beszélni a férfiakkal? Ezt én sem értettem soha.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.16. 13:46:50

@vén betyár: Pedig reméltem, h te legalább meg tudod magyarázni! :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.05.16. 17:15:45

@vén betyár: hát, szerintem eléggé értelmes volt Viki beszédje (az előző részben).

Ellenben a miért nem mondtad meg, kivel ment el c. kérdés eléggé provokatív is lehet.

Hasonló helyzetre mondták nekem az okosok, hogy bele kell ugrani fejest a napi rutinba, és csak az adott tevékenységre koncentrálni. Na ez az, ami soha nem ment. Inkább én szoktam lenni az, aki először elrohant, így a másikra maradt a nemes feladat - nem csinálni semmit.
Két gyerekkel rohangálni viszont nem lehet, így kóstolgatom én is a megoldást. Baromira nem ízlik...

pincze 2010.05.16. 18:36:19

Lassan sajátítja el az ember a diplomatikus viselkedést , néha jobb az elhallgatás , bólogatás az igazságunk kimondásánál , de huszonévesen még még mindent azonnal ki akar mondani az ember , nem mérlegelgetni , mint egy boltos .

vén betyár 2010.05.17. 06:27:34

@Gloria Mundi: Sajnos nem tudom, nem vagyok lélekbúvár.De feltételezem, hogy tán saját lelkiismereti válságát hárítja át Vikire, teszi őt felelőssé.
Vagy nincs is tudatában, de azt a "játék" célja, hogy Viki teljesen behódoljon neki, teljesen, korlátlanul az uralma, hatalma, személyisége rabja legyen.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.05.17. 19:32:58

@vén betyár: Hm, normál körülmények közt Carlos elég kezelhető lehet, sztem, bár vannak sérülései. És a szeparációs félelem elég erős benne. (Ha ezt a kifejezést lehet rá is alkalmazni.)

gallusz · http://szemezgetek.blog.hu/ 2013.05.30. 12:06:43

Sok esetben azért rohan el a férfi, hogy elejét vegye a további vitának és sértegetésnek.
Persze egy beszélgetés sok dolgot a helyére tehet, de Carlosnál nem vezetne eredményre.
süti beállítások módosítása