Otávia hirtelen felkelt az ágyból, és mezítláb járkálni kezdett. Aztán megállt Viki előtt. 

- Jó, ne szarakodjunk. Azt hiszem, hogy Diogónak van valakije.

Viki úgy érezte, hogy kiszalad a vér a végtagjaiból. Most nagyon észnél kell lennie. Ez sokmindent jelenthet, és lehet egyszerű blöff is. Korántsem biztos, hogy rá, Vikire gondol Otávia, a férfinak lehet valakije itt, Portugáliában. Lehet, sőt, valószínűsíthető, hogy van. De az is lehet, hogy Otávia így akarja kiugratni a nyulat a bokorból. Viki csak nézte a lányt.

- Miből gondolod ezt? - kérdezte néhány, végtelennek tűnő másodperc után.
- Megérzés. De vannak bizonyítékaim is. 
- Mint például? 
- A bőröndjében óvszert találtam. 
- A bőröndjében? Hogy... 
- Miért kutakodom a bőröndjében? Ő kérte, hogy vegyek ki valamit belőle. 

Viki nem szólt. 

- Na jó, nem ő kérte. 
- Lehet, hogy abban reménykedett, rávesz téged a nászéjszaka előtt. Nem?
- Ugyan már, biztos nem. Ez gyenge kibúvó. 
- Esetleg régről maradt ott. Ez még nem bizonyíték semmire.
- Nekem az. 

Vikinek kedve lett volna Otávia arcába vágni, hogy egy szűzlány nem várhatja el, hogy a negyven éves pasija hónapokig, vagy évekig önmegtartóztató életet éljen. De nem mondott semmit.

- Te...
- Én?
- Te nem vettél észre semmit, amikor együtt dolgoztatok? Ott, a cégnél nem volt gyanús senki?

Uramisten, ez tényleg ilyen naiv - gondolta Viki -, vagy csak tetteti? Ott voltam én, te kis hülye, és most képes vagy ilyet kérdezni! Vagy nem tartasz elég jó nőnek ahhoz, hogy elcsábítsam?

- Nem, nem vettem észre semmit a szokásos flörtölésen túl. Diogo mindenütt ilyen. Egyébként pedig... Ne haragudj, Otávia, de ha tudnék valamit, akkor se lenne tisztességes elárulnom. 
- Tehát mégis tudsz valamit?
- Nem tudok, de ha tudnék... Értsd meg, nem bírom az árulkodást. 
- Azt hittem, jóban vagyunk. És létezik női szolidaritás, vagy mi. 
- Diogóval is jóban vagyok. Mindkettőtöket a barátaimnak tekintelek, ha szabad így mondanom.

Viki nem volt biztos benne, hogy jól fogalmazott. Lehet, hogy Otávia azt hitte, sokkal kevésbé áll közel Diogóhoz, és pont ez kelti fel a gyanúját. 

- Rendben, akkor másképp kérdezem. El tudod róla képzelni, hogy megcsal?
- Én ilyet minden férfiról el tudok képzelni - próbált Viki viccelődni. 
- Carlosról is?

Szóval, Otávia nem sejti, hogy Carlos épp csalja a barátnőjét?

- Nem értem, miért engem faggatsz erről - tért ki a válasz elől.
- Mert te ismered őket. Carlost elég közelről. 

"Ami azt illeti, Diogót is" - gondolta Viki. - "Úgy tűnik, soha nem fogod annyira ismerni, mint én."

- De mit számít ez, Otávia? Ha bebizonyosodik, hogy Diogo esetleg megcsalt, akkor szakítasz vele? Lemondod az esküvőt? 
- Nem az lenne az egyetlen értelmes megoldás? Ha most megcsal, most, az esküvőnk előtt, akkor mi lesz később? Az apámról elképzelni nem tudom, hogy valaha ránézett más nőre. Nekem ez a példa. 

"Jóval kezdtél... - gondolta Viki. - Kifogtál egy nőcsábászt." 
- Ez a te döntésed, Otávia. De én nem hiszem, hogy egy házasság boldogsága vagy kudarca ettől függne. Igaz, nem láttam még jó házasságot.
- Erről beszélek. Én láttam. És ez igenis fontos. A bizalom miatt. Hogy tudjam: csak én vagyok neki, és ő nekem. Enélkül mi értelme?
- Nézd, ezt szerintem Diogóval kell megbeszélned. Nem velem. 
- Igen, biztos. Csak úgy gondoltam, te tudsz segíteni. Vagy akarsz. De te persze másképp ítéled meg az ilyesmit. Neked ez nem szokatlan...

"Most sérteget?"

- Talán az se zavarna, ha a barátod megcsalna. Nem tudom, most van-e valakid, de lehet, hogy nálatok ez teljesen normális. Csakhogy én más vagyok. Engem zavar. 

"Sérteget."

- Sejtettem, hogy ezzel előbb-utóbb előjössz. Ha így gondolod, hogy nekem úgyis mindegy, akkor főleg nem értem, miért hozzám fordultál. 

Viki fojtott hangon beszélt, remegett a gyomra. Szép, szép, hogy Otávia mennyit segített a múltban, de azért ezt nem engedheti meg magának. És Diogo jól bevásárol vele, ha elveszi. Milyen egyszerű lenne most megerősíteni a lány gyanúját, és ezzel elősegíteni, hogy lemondja az esküvőt. Itt az esély, csak meg kéne ragadni. Nem kell semmit bevallani hozzá, csak utalgatni. De képtelen volt rá. 

- Lányok, kértek egy teát? 

A bejegyzés trackback címe:

https://carmesina.blog.hu/api/trackback/id/tr63592066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mégsem én voltam? 2012.01.24. 21:09:09

:-)) Mégiscsak lesz verekedés is?

Több, mint egy éves kapcsolatban nem tűnik fel egy nőnek, hogy a vőlegénye nem pont olyan, mint amilyennek elképzelni akarja? Ha ennyire karakán elvei vannak, azt illett volna már megbeszélni Diogóval, ha viszont megbeszélték, a fickó nagyon jó színész...

"Vagy nem tartasz elég jó nőnek ahhoz, hogy elcsábítsam?" - Vikinek kicsit kihagy az emlékezete, inkább őt csábították el :-))

gabor4x 2012.01.24. 21:27:07

Nem tudom, Portugáliában mi a szokás, de nálunk (szerintem) a férfiaknál nem követelmény a "szüzesség" a házasság előtt még magas erkölcsű körökben sem. Sőt, nem is árt a tapasztalat a férfi esetében, különben a nászéjszakából könnyen gyászéjszaka lehet. :)

mégsem én voltam? 2012.01.24. 22:40:01

@gabor4x: Társadalmilag már egyik fél szüzessége sem követelmény. Vannak viszont olyan keresztény közösségek, ahol ez elvileg elvárás, és akkor a férfi részéről is, és bármennyire abszurdnak is tűnik, működhet a dolog (nem feltétlen lesz gyászéjszaka :-)) ).

gabor4x 2012.01.26. 19:25:44

Jut eszembe... Vajon hogy mondják portogálul, hogy "ne szarakodjunk"? :-)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2012.01.26. 23:12:44

@gabor4x: @Little.Bear: Itt nem arról van szó, h a szüzesség követelmény, hanem, h mióta együtt van a csajjal, lefexik-e vkivel. Azért elég nagy a különbség.
Szarakodni: mondjuk, engonhar. Olyan szó, h még a portugálok nagy része se ismeri :-P

Ja, annyi melóm lett hirtelen, h a holnapi poszt kimarad, próbálom a hétvégén pótolni. Sorry.

mégsem én voltam? 2012.01.27. 21:32:28

@Carmesina: Megértem, sok dolga másnak is van, én is alig érem magam utol...

Viszont kíváncsi vagyok, hogyan folytatod a történetet...

A. Diogot szembesíti Otavia, minden kiderül,

A1 aztán mindenki balra lép egyet, Viki Diogoval, Otavia Carlosszal élnek boldogan, amíg meg nem halnak

A2 Diogo továbbáll, és keres magának feleségnek másik jó családból való portugál macát, Viki hazamegy és keres valami jólszituált fickót férjnek

A3 Otavia belátja, hogy hülye lenne hagyni Diogót, inkább olyan házassági szerződést köt, amivel a leendő válás utánra jól bebiztosítja magát és a születendő gyerekeket

B Nem derül ki a dolog, megtartják az esküvőt,

B1 Viki ottmarad Carlosszal

B2 Viki hazautazik a bölcsészek keserű kenyerét enni...

(azt nem tudom kitalálni, hogy Carlos karakterű fickó mit lépne, ha megtudná az igazságot - szerintem végképp kiábrándulna Vikiből...)

(C a nagyon undok folytatási verzióm, hogy Otavia apja és Viki csábítják el egymást kölcsönösen, és kiderül, hogy a papa sem olyan szentéletű...)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.01.29. 20:26:22

@Little.Bear: Mióta keserű a bölcsészek kenyere?
Az biztos, h Viki hazautazik, nem maradhat csak úgy kint egy tanév közepén, munkahelye is van, meg lakása, stb...

Úgy néz ki, még hetekig sok lesz a munka, ezért csak keddenként írok posztot, nem fér bele több. Sorry.

mégsem én voltam? 2012.01.30. 13:40:09

@Gloria Mundi: Ha elég nyomós indok van rá, mindent ott lehet hagyni, de az akkor már nem ugyanaz a Viki lenne.

Jó, hogy sok munkád van, szomorú, hogy egy-egy hétig kell várni az új posztokra. Mikorra tervezed a befejezést?

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2012.01.30. 23:11:49

@én voltam: most nézem, h változott a nicked, mi történt?

A befejezést tavaly előtt novemberre terveztem, ha ez mond vmit :-P

Sorry, de most tényleg elég sokminden van, egyszerűen nem tudok erre koncentrálni, a többi blogom totál le is állt.

mégsem én voltam? 2012.01.31. 00:18:04

@Gloria Mundi: A szokásos váltás (meguntam a régit).

Nem akartam a szemedre vetni semmit, majd néha benézünk, hogy hátha halad előre Viki kalandjainak a sora. A munka fontosabb.

gallusz · http://szemezgetek.blog.hu/ 2013.06.08. 15:22:25

A felmentő tea! Halasztást kapott a csata?
süti beállítások módosítása