- Nem kérünk teát - jelentette ki Otávia kissé indulatosan.
- Elnézést, én kérnék - szólt közbe Viki. Csak szabadulhasson ebből a csapdahelyzetből. 
- Biztos, hogy te nem kérsz, Távia? - kérdezte a lány anyja, és bekukkantott a szobába - Elég meleg van. Jeges teát is ihatsz.
- Tudom, hogy ihatok jeges teát is, anya. 
- Én jegeset kérnék, ha lehet - mondta Viki, és gyorsan kikászálódott a fal mellől. - De most el kell mennem a mosdóba. 
- Itt van, mindjárt Távia szobája mellett. Menj csak.

Viki kisietett. Nem akarta folytatni a beszélgetést, főleg nem kettesben Otáviával. A lényeget már tudja, a lány személyesen rá nem gyanakszik, és Diogóval kapcsolatban is csak vaktában lövöldöz. Neki ehhez semmi köze. Egy portugál közmondás szerint Entre marido e mulher não metas a colher. Férj és feleség közé ne tegyél kanalat, azaz ne avatkozz be a dolgaikba. Még ha nem férjről és feleségről, csak épp vőlegényről és menyasszonyról van is szó.

A mosdóban leült a WC tetejére, és várt. Vajon okos dolog lenne-e figyelmeztetni Diogót? De anélkül, hogy megemlítené a bőröndben való kutakodást, nem tehetné meg. Márpedig amiatt Diogo valószínűleg bepipulna Otáviára, és teljes joggal. De Vikire is haragudna, amiért árulkodott. Le nem moshatná magáról, hogy azért tette, mert reménykedik, hogy így szakítanak, és esetleg neki magának megnőnek az esélyei. Ezt pedig mindenképp el akarta kerülni.

Ha szakítanak, abban neki semmi része ne legyen. Nem is volt benne biztos, hogy bármi jó származna ebből őrá nézve. Annak, hogy Diogo dobja Otáviát vagy fordítva, rengeteg fajta következménye lehet. A férfi például évekre lemondhat arról, hogy megnősüljön, megfogadhatja, hogy soha többé nem bízik a nőkben, vagy nem kezd éretlen huszonévesekkel. Kényelmes megoldás lenne a valószínűleg létező itteni szerető úgymond hivatalos státuszba léptetése, persze, ha az nem férjes asszony, amire van némi esély.

Ostobaság lenne azzal számolni, hogy Diogo őt választaná, őt, aki 3000 kilométerrel arrébb él, és aki tud a viselt dolgairól, aki úgysem feleségnek való. Volt idő, amikor Viki hezitálás nélkül azt mondta volna, hogy szívesen lenne Diogo felesége, de mostanra már nem volt benne biztos. Mert nem ugyanaz egy férfi alkalmi szeretőjének vagy a feleségének lenni. És Diogo esetében, ha valaki, ő biztos lehetne abban, hogy vannak és lesznek mások is. Biztos, hogy ezt olyan könnyen viselné? Megrázta a fejét. Már megint túl sokat gondolkodik. 

Felállt, lehúzta a WC-t, megmosta a kezét, belenézett a tükörbe, kipróbálta az egyik kölnit a tükör alatti polcon sorakozók közül, aztán kilépett a mosdóból. Otávia szobájának ajtaja csak be volt hajtva, de Viki nem akart benézni. Inkább elindult a konyha felé.

- Minden rendben? Itt a teád, Vitória. Otávia kiment a kertbe. 
- Köszönöm.

Viki elvette a poharat, és inni kezdett, valóban jólesett a tea. Házi készítésű lehetett, az anya tett bele egy citromkarikát is.

9 komment

Címkék: agyalás

A bejegyzés trackback címe:

https://carmesina.blog.hu/api/trackback/id/tr113971987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mégsem én voltam? 2012.02.02. 15:13:08

hát igen, csak a tiltott gyümölcs a vonzó :-))

mindentől függetlenül, pont Viki lenne az, aki elvárja a hűséget egy pasastól?

mégsem én voltam? 2012.02.03. 21:37:23

"bepipulna" - ezt a szót elég régen hallottam, mintha borsodi kötődése lenne - rosszul érzem?

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2012.02.07. 09:30:33

@én voltam: Sorry, kifutottam az időből, de most élesítettem.

Nincsenek borsodi kötődéseim, nem tudok róla legalábbis :-)

Az, h vki hűtlen, még nem jelenti azt, h jól viseli a hűtlenséget. De korábban volt róla szó, h Diogóhoz esetleg tudna hű lenni, ha... Csak a körülmények nem adottak. És pont Diogo volt az, aki miatt erre, a kevésbé szokványos útra lépett Viki.

mégsem én voltam? 2012.02.07. 22:47:08

@Carmesina: bocsánat, csak hiányzott az egyre ritkuló szappanoperám :-))

(nagyon régen néztem tévét, de volt időszakom, amikor rákattantam valami sorozatra, és akkor voltam ennyire függő - bár, mindig mondom, hogy mindenkinek megvan a maga szappanoperája, csak van, aki titkolja, hogy függő lett)

mégsem én voltam? 2012.02.07. 22:51:45

@Carmesina: Nem teljesen Viki kapcsolataira értettem, hanem arra, hogy látta Diogo és Márton viselkedését - ezek után soha nem fog teljesen megbízni egy férfiban, nem fogja elhinni, hogy az tud hű lenni minden körülmények között.

Mindamellett pont a hűtlenség blogon boncolgatták pár hónapja, hogy miért annyira alapvető elméleti feltétele a hűség az európai kultúrkörben a kapcsolatoknak... És tényleg nehéz megmondani tisztán racionális alapon maradva, hogy miért fáj annyira, ha a másik félrelép...

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2012.02.08. 09:08:55

@én voltam: Csak ne nevezd szappanoperának, plíz! :-P
Egyébként a függőségnek örülök, csak most nem vagyok rendes díler, aki ki tudná elégíteni az igényeidet, mert kicsit elsodort az élet más irányba. Konkrétan egyre inkább pénzt kell keresnem, és a blogokkal nem tudok.

Legutóbb a Dexterre kattantam úgy rá, h függő lettem, szerencsére nem kell a tévétől függnöm, akkor nézem a sorozatokat, amikor megtehetem. De sajna kifogytam belőle, úgyhogy kell vmi új függőség :-) Bár időm meg nincs.

Szorgalmasan olvasod a hűtlenség blogot? :-)

mégsem én voltam? 2012.02.08. 18:26:09

@Carmesina: Nekem a napi/heti politikai műsorom is a "szappanopera" kategóriában van, a hatását tekintve, azaz hogy ideges vagyok, ha nem jutok hozzá időben az adagomhoz :-)), igazi szappanoperát egyszer néztem, a "bűvölet" c. asszem olasz izét, de nagyon nem bírtam a fogságot, pár hét után lejöttem az anyagról. A történeted maga, noha látszik az íve, hogy vannak logikus történések, néhol kicsit egyenetlen, eltér a fővonaltól, kalandozik - ez a szappanoperákban is megvan.

Hát igen, ezzel tényleg nehéz pénzt keresni... A másik blogodon működik a donáció?

A hűtlenség blogot rendszeresen olvasom, rendszertelenül kommentelem, és a kommenteket sokszor nincs türelmem visszafejteni... Pedig vannak arrafelé grafomán alakok :-))

gallusz · http://szemezgetek.blog.hu/ 2013.06.08. 15:28:09

A blog függőség nálam is kialakult! Szerencsére nekem sem kel várni a folytatásokra. Viszont gyorsan közelít a befejezés. :-(
süti beállítások módosítása