Leült a műanyag székre és találomra kinyitotta a könyvet. Meglepte, mennyire egyszerű megérteni az angol szöveget. Persze azért is, mert ismerte a cselekményt, de Jane Austen nyelvezete valóban világos és áttekinthető volt. Darcy leánykérése. Az a felfokozott lelkiállapot, a konfliktus Elisa Bennett családjának megvetése, és a lány iránti imádata között. Sértő leánykérés. Milyen más volt az a világ! Mikor az ilyen, magasrangú hölgyeket el kellett venni feleségül ahhoz, hogy a közelükbe kerülhessen az ember (kivételt csak a legkisebb lány jelentett, de aztán őt is muszáj volt elvenni).

– Nos, Carlos alszik még?

Josué lépett ki az erkélyre, immár felöltözve, megfésülködve. Az ő térfelén is volt egy műanyagszék. A törölközőjét az erkély korlátjára terítette és leült.

– Igen, hadd pihenje ki magát.
– Mit olvasol?

Viki megmutatta.

– Hallottam már róla, de nem olvastam.
– Tipikus női regény.
– Akkor nem csoda. Különben sem olvasok regényeket.
– Az a benyomásom, hogy elég kevés férfi olvas regényeket.
– Lehet. Nem vagy éhes?
– De, nagyon. Majdnem éhenhalok. De meg kell várnom, hogy Carlos felébredjen.

– Szerintem felesleges, én tudok neked reggelit adni. Csak öltözz fel és kimegyünk a konyhába, van mindenem, még kávét is főzök. Persze csak Nescafét.
– A baj csak az – pirult el Viki –, hogy nincs mibe felöltöznöm.
– Hogyhogy nincs mibe?
– Hosszú történet.
– Csak nem meztelenül kerültél ide ...

A lány felkacagott.

– Nem. De azt a ruhát, amiben voltam, nem vehetem fel.
– Ha csak összegyűrödött, van vasalónk, lehet rajta segíteni.
– Nem, összepiszkolódott.
– Összepiszkolódott? Mit csináltatok?
– Jaj, Josué, ez olyan kínos. Ne kívánd, hogy elmeséljem.
– Rendben, nem akartalak zavarba hozni. Akkor mégis, hogy akarsz innen kijutni?
– Carlos majd ad kölcsön valami pólót meg nadrágot.
– A póló még rendben, de szerintem az ő nadrágjai nem mennek rád. Ne haragudj, de a csípőd némileg szélesebb. Amivel nem akarlak megsérteni egyáltalán, sőt, nekem nagyon is tetszik ...

Josué elpirult. Viki szinte szemtelenül nézett a szemébe.

– Nem sértettél meg. Érdekes, hogy ez Carlosnak nem jutott eszébe.
– És neked sem.
– Talán azt gondoltam, egy tréningnadrág megteszi. Az lazább, mint egy farmer.
– Még így is ... Legokosabb lenne talán megkérni egy barátnődet, hogy hozzon neked ruhát otthonról.
– Ez nem is rossz ötlet. Csak telefonálnom kéne. Hogy tudok innen telefonálni?
– Innen, fentről nem tudsz, mert az afrikai diákok olyan sokat beszéltek a rokonaikkal, hogy megszüntették a hívási lehetőségeinket. A földszinten van egy érmés telefon.

– És gondolod, hogy nem ciki, ha így megyek le?
– Hát ... Gondolom, nincs a fürdőköpeny alatt semmi.
– Jól gondolod.
– Akkor nem ajánlom, hogy így menj le. Esetleg telefonálhatok én helyetted. Ha megadod a számot. És, hogy kivel kell beszélnem.

Viki még azt is megmondta, São milyen ruhadarabokat hozzon el. És hogy jöjjön taxival. Josué elindult. Aztán villámgyorsan visszajött egy dobozos kakaóval és egy zsemlével.

– Nehogy éhenhalj időközben! Ha már a kedvesed éheztet ...
– Jaj, de kedves tőled, Josué. Igazán jó barát vagy! Nem is tudom, hogy háláljam meg ...

A fiú megvonta a vállát és már indult is telefonálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://carmesina.blog.hu/api/trackback/id/tr951865844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 09:20:44

Szerintem Józsi tudná, hogy hálálja meg :))

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 09:26:20

@21 hónap: Milyen bonyolult volt az élet mobil nélkül, nem?

Old Man 2010.04.14. 09:51:12

"Josué elpirult."Aranyos gyerek - és milyen segítőkész!Igazi jó barát.
Mondom, hogy olyan, mint egy cowboy-film.Sajátos ritmusú, egy kis lövöldözés, egy kis csendes beszélgetés, majd újra előkerülnek a fegyverek.Meglátjátok!

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 10:17:46

@Old Man: Fegyverek ... Neked mindig csak a fegyvereken jár az eszed, mint vmi vén obsitosnak :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 10:18:54

@Gloria Mundi: nem hinném. Legutóbb sikerült megélnem, és felüdülés volt ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 10:23:27

@21 hónap: Legutóbb mikor nem volt mobilod? Én már nem is emlékszem rá ... Még Portugáliában lett az első, akkor nagyon kellett, épp a megélhetés miatt.

vén betyár 2010.04.14. 10:36:33

@21 hónap: "sztem Józsi tudná, hogyan hálája meg:))" Na, ez érdekes...Ehelyett itt a mellébeszélés a mobiltelefonokról...Mindig utáltam, utoljára is csak a munkámhoz használtam...
Igaz, én csak egy egyszerű pusztai lókötő vagyok.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 10:38:29

@Gloria Mundi: kb. egy hónapja. Marosvásárhelyre menet a repülőn hagytam, aztán rá egy hétre Ferihegyen rákérdeztem, hogy leadták-e, mikor visszajött a gép. Le :)

@vén betyár: a válasz evidens, ergo nincs benne semmi extra ;)

vén betyár 2010.04.14. 10:42:17

@21 hónap: Igaz!Ha nagyon belegondolok talán még nekem sem kéne sokáig törnöm a fejem a megháláson...:)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 10:50:09

@vén betyár: Tuti, h nem ... De Josué egy szent életű ifjonc. Kb, mint Zoltán atya ...

vén betyár 2010.04.14. 11:11:11

Szegény Viki ott olvasgat egy szál semmiben...Mi meg itt incselkedünk a háta mögött... Josué meg rögtön jön a forró kecsketejes Nescaféval és Viki még azt sem tudja addig kitalálni, hogy hogyan hálálja meg.Igaz, költői volt a kérdés, majd jól elmosogat helyette a konyhán.

ribizli_me · http://flock-snapshot.blogspot.com/ 2010.04.14. 15:53:03

egyertelmu hogy bejon neki Viki. :p de a CArlosra valo tekintettel szerintem sose startolna ra.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.04.14. 16:06:31

@ribizli_me: ja, ahogy karlovics sem tette szerdzsóval ;)

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.04.14. 16:13:14

@21 hónap: Csupa Grál-lovag, mi? :P Noha a kkorban a lovagok tkp kötekezve voltak arra, h ha a nagyerdőben találkoznak egy hölggyel, akit másik lovag kísér, megvívjanak a hölgyért, tökmindegy, kell-e nekik vmire vagy sem ...

gallusz · http://szemezgetek.blog.hu/ 2013.05.30. 04:58:42

Felhajtás. Viki tud mosni kézzel és van vasaló is. Egyszerűbb lenne neki haza menni taxival. Vagy nem akar haza menni?
süti beállítások módosítása