Idegesen felkapkodta a cuccait az asztalról és elindult a bejárat felé. Aztán megtorpant. Félt ettől a találkozástól. Valósággal rettegett tőle. De Carlost látni! Ha csak egy pillantást vethet rá!

Összeszedte minden bátorságát és kiment az előtérbe. Legalább tíz fiatal férfi álldogált ott, volt, aki már elindult a lépcsőn felfelé, volt, aki a liftre várt, néhányan akkor léptek be az ajtón. Legszívesebben megkérdezte volna, hol marad az, akit ő annyira szeretne látni.

Aztán megpillantotta, még az épületen kívül volt, egy kisbusz felől közeledett, a kezében gitár, vállán hátizsák. Fáradtnak tűnt, lassan lépkedett, a nyakkendője meg volt lazítva, fehér inge félig kilógott a nadrágból. Viki egy oszlop mögé húzódott. A többi fiú nem foglalkozott vele, egymáshoz beszéltek, nevetgéltek. Carlos valahogy magányosnak tűnt. És szomorúnak. Vagy csak a lány szerette volna annak látni.

A fiú végre odaért a kapuhoz, kinyitotta, de ez sem ment könnyen, mert a gitár erősen akadályozta a mozgásban, ráadásul az összehajtogatott fekete köpenyt, a capát is tartania kellett a karján. Viki legszívesebben odaugrott volna, hogy tartsa az ajtót, de úgy érezte, megmozdulni sem tud. Carlos végre bent volt az előtérben.

– Jössz lifttel? – vetette oda neki valamelyik srác. – Még épp beférsz.
– Nem, megvárom a következő menetet, köszi.
A lift ajtaja becsukódott. Akik gyalog indultak neki, már elhagyták a terepet. Carlos sóhajtott. Várta, hogy a lift elinduljon és megnyomhassa a gombot.
Viki tudta, hogy most kell lépnie.

– Carlos – lépett elő az oszlop mögül. Égett az arca, remegett a gyomra.
A fiú megfordult. A lány úgy érezte, hogy nem fog tudni egy szót sem szólni. „Szerelmes vagyok belé. Szerelmes vagyok belé.” – ezt hajtogatta magában.
– Vitória! Hogy kerülsz ide?

A fiú nem mosolygott. Miért is tette volna?
– Rád vártam.
– Rám? Mit akarsz?
– Írtam neked egy levelet. Csak azt kérem, hogy olvasd el!
– Minek?
– Nem vagy kíváncsi arra, miért nem voltam ott a HÉV-megállóban?
– Ja, az. Mafalda elmondta.
– Mit mondott?
– Hogy rosszul voltál. Úgyhogy emiatt nem kell magyarázkodnod.

A lift felért, Carlos megnyomta a gombot.
– Mást is szeretnék megmagyarázni – folytatta Viki.
– Felesleges. Nem tartozol magyarázattal.
– De én úgy érzem, hogy igen.
– Akkor mondd gyorsan, fáradt vagyok. Szeretnék felmenni a szobámba és lefeküdni.
– Nem tartalak fel, csak odaadom ezt a levelet. Ha akarod, elolvasod, ha nem, eltéped.

Carlos felnézett a plafonra. Széttárta a karját.
– Tedd be a zsebembe, ha a akarod.
Viki engedelmeskedett. Odalépett a fiúhoz, beszívta az illatát, és szinte megszédült, annyira megkívánta.  Nem értette, miért van hirtelen ilyen hatással rá. Mélyen elpirult.
– Elolvasod? -- kérdezte, mikor ismét eltávolodott tőle.
– Nem tudom. Nem biztos, hogy lesz hozzá kedvem.

A lány úgy érezte, Carlos közömbössége erőltetett. A fiú kerülte a tekintetét, inkább az emeletek számát jelző diódát fixírozta. Nem szóltak egymáshoz. Aztán megérkezett a lift. Viki kitárta az ajtaját.
– Megoldottam volna egyedül is – vetette neki oda Carlos.
– Akkor nem is zavarlak tovább – válaszolta a lány. – Szervusz.
– Szervusz.
Viki becsukta utána az ajtót. Olyan ürességet érzett, hogy legszívesebben sírva fakadt volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://carmesina.blog.hu/api/trackback/id/tr901627295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.04. 12:39:30

Egy kérdésem van: ennek az elképzesztően ellenszenves köcsögnek Viki miért nem nyomta ki a szemét még ott, a liftben?

Csak nehogy azt válaszold, hogy azért, mert szerelmes :-)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.04. 16:52:14

@tiboru: Nem fogom megállni, h ne közöljem további 2 ffi olvasóm csak nekem küldött, de mégis rendkívül érdekes szösszeneteit a regényről. Ui. mindkettőnek van kedvenc utált pasi szereplője, és most te Carlost választottad utálatod tárgyául. Ők Sérgiót ill. Antóniót. Ez nagyon izgalmas ám. Hogy neked miért Carlos ellenszenves! Miért? És a másik kettő?
Viki? Szerelmes, legalább is azt hiszi. Vagyis hormonálisan be van indulva, és ezt általában szerelemnek szokás nevezni. Ráadásul számított vmi hasonló reakcióra. De biztos azért is olyan nyuszi, mert soha nem bántak vele túl jól, és semmi tapasztalata. Nem tudja, mit várhat egy pasitól. Ezért a negatívumok meg sem lepik.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.04. 17:13:18

Ahogy ígértem, az első vélemény. Összefoglaló jellegű, tehát nem erre a fejezetre vonatkozik, de ha már pasi-véleményeket fogtunk, akkor tobzódjunk bennük. :)
Ismerősöm (I1) a következőket írja (remélem, nem haragszik, h idézem, de azt hiszem, nagyon érdekes dolgokat említ):
Olvasom a kommenteket , az egyik olvasó több útleírást , a másik több erotikus
részletet szeretne , kinek tegyél kedvére a sok ellentmondó igény közt , közben
elmondani amit igazán szeretnél . Most kezdem csak látni , hogy milyen kis mozgásteret szabtál önmagadnak , ez nagyon nehezíti az írást , lehetséges , hogy a mai emberek már nem annyira vevők a hosszas leírásokra , filozofálgatásokra , de úgy látom szerencsére azért van igény erre is , ki vannak éhezve az olvasók egy valóban jó regényre . Úgy érzem klasszikus regényekre vágynak az olvasók , különösebb formai attrakciók nélkül , színpadra , szereplőkre , történetekre , amit tovább gondolhatnak és fáradtan is tudnak olvasni .
A Sergiókat mi férfiak utáljuk ,mert valami van benne,  amitől ragadnak rá a nők ,
összevesznek rajtuk a nők , hiába a nők nem tudják mi jó nekik .
Mindig a nők választanak , ráadásul a Casanovákat , ez a sorsunk .

Viktóriát figyelve , de a többi női szereplőre is igaz , hogy ha szeretnek valakit és ameddig szeretik azt nagy erővel teszik , meglepő volt számomra , hogy mennyire kitölti egy férfi a gondolataikat ,ezért képesek lemondani tanulmányaik folytatásáról , egy idegen országban letelepedni , szűkös körülményeket között albérletben élni .
Sokat spekuláltam , hogy miért feküdt le Antónióval , szerintem nem a bosszú volt az igazi ok , inkább a kétségbeesettség az igazi ok , amikor minden mindegy csak történjen már valami , ha rossz lesz sem számít , persze később hideg fejjel átgondolva a rossz döntést hozott , várhatott volna Carlóra ,  csak ahhoz jobb passzban kellett volna lennie , ráadásul nem teljesen magányosan  . Sok kompromisszumba bele megy az ember , ha totálisan magányos , aki nem járta meg a saját poklait mindent egyszerűbbnek és logikusabbnak lát az életben , feketének és fehérnek .

Először nehéz volt megszokni a képeket a blogodban , mostmár kezd hiányozni ,a portugál képeket különösen kedveltem .
Az elején furcsák voltak a párbeszédeid , de valóban ilyen pergősen , apró szúrásokkal beszélnek a nők  , nagyon szemléletesek , érzenek rajtuk a szereplők indulatai , játszmái .

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.04. 17:15:24

Másik ismerősöm (I2), akit korábban is idéztem már, a következőket írja.

A regényed elmaradt fejezeteit kb. dec. közepén egy huzamban
elolvastam. Kicsit csalódást okozott ... A csalódást,
illentve egy kis bosszankodást az António való összefekvés ébresztett
bennem. Ezt a szereplőt kezdettől fogva utáltam. Szerintem úgy van
megalkotva a regényben, hogy a magamfajta olvasó eleve viszolyog tőle.
A nagyjelenet az egyetem kapujában viszont tetszett! Igen, ez egyfajta
jól felépített csúcspont, elismerően csettintettem. De aztán ezek a
szánalmas szeretkezési menetek a fickóval! Rendben, ilyen az élet, de
azért a Vikitől mégis mást vártam. Mindez persze csupán olvasói
magánérzelem, a regényed szép iparos munka.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.04. 22:37:09

@Carmesina:

Ebben a Carlosban (főleg ebben a felvonásban) az zavar, hogy bunkó. Nettó bunkó.

Oké, a Casanovákat sem csípem túlságosan (főleg az olyan mediterrán típusú, olajos szemű bájgúnárokat, akik példaképként a Húlió Iglésziászt meg a másik kakaskát vizionálják maguk elé - na tessék, még a neve sem jut eszembe, nem is csodálom, ez biztosan valami homogén gálás lehet :-)

szóval az ilyen álférfias (valójában roppant feminin) latin köcsögök szokták nálam kiverni a biztosítékot, biztosan azért, mert nekem soha nem volt sikerem a nőknél és titkom irigykedem.

Vagyis irigykedtem, de amióta az urológus előre köszön, már nem izgat annyira.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.04. 22:56:29

@tiboru: Szóval nettó bunkó. Hogyan kellett volna reagálnia, szted? Behívni Vikit egy italra a szobájába? Oszt lesz, ami lesz?
Casanova-típus nem csak latinból van, más országokban is fellelhető, és nem köll olajos szeműnek lenni hozzá (milyen az olajos szem?). Sztem egyik szereplőm se ilyen olajos-féle, de Carlos aztán főleg nem, Casanovától nem is állhatna messzebb. Ő egy elég merev, konzervatív pasi, és most a merevet ne tessék félreérteni.
Mi van az urulógussal? (Meglepő fordulat ...) Ja, h nincsenek sikereid a nőknél? Tényleg? :P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.04. 23:09:33

@Carmesina:

Á, az urológus csak amolyan maszkulin poén volt, nők nemigen értik.

Lehet, hogy Carlos merev, meg konzervatív, de attól még gyökér. És igen, behívhatta volna Vikit és gyöngéden jól gerincre vághatta volna.

Amúgy meg tipikusan gyomorfekélyes típus; fogadjunk, hogy nem volt jó az emésztése.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.04. 23:27:33

@tiboru: Ha elmagyaráznád, érthetnénk a maszkulin poént :) Bár van 1 sejtésem ...
Lehet, h Carlos abban a pillanatban megbánta a gyökérséget, amint felért az emeletre, és verte a fejét a falba.
Ami késik, nem múlik, de nem akarok előreszaladni.
Hú, az emésztéséről még nem érdeklődtem :)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.05. 17:53:46

@tiboru: Jó, a nagy számok érdekében sok fickó gerincre vágná, de szenyor szí pont az az olajosszemű, aki a férfiak számára nyálas, mert érzelgős, a nők számára meg elérhetetlen, mert szívszakajtón hűséges és romantikus. Természetesen látens homár, de ez majd csak a második kötetben derül ki, miután Viki megszülte a hatodik gyerekét is :)
Az a kérdés, hogy a köszönés után egy gyengéd puszit is lehel-e az arcodra az urológus ;)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.06. 14:17:36

@21 hónap: A gerincre vág kifejezés annyira érzékletes, nagyon tetszik. Ráadásul abszolúte macsó, mert a misszionárius pózt hirdeti. :)
Carlos sokminden, de nem nyálas és nem érzelgős. A hűséges típus nem feltétlen romantikus is, sőt, sztem a hűségesek a legkevésbé romantikusok, a gesztusokhoz a casanovák jobban értenek, amíg fűznek vkit. A hűséges plusz romantikus, plusz ffias meg mesékben szok előfordulni, egyebütt nemigen.

Bodli 2010.01.07. 12:14:46

Kedves Tiboru és 21 hónap! Azt hiszem, én egy másik világban nőttem fel. Tátott szemmel olvasom Carlo jelzőit: ellenszenves, álférfias köcsög, nettó bunkó, gyomorfekélyes gyökér, nyálas homár. S mindezt azzal érdemelte ki, hogy nem vágta gerincre a pár órás, kölcsönös rokonszenvbe torkolló beszélgetés után "megismert" messziről jött szőke szépséget. Nem büszkélkedhetem sok férfiismerőssel, de valamennyi mégis van - és nem sokról tudom elképzelni, hogy ennyire gátlástalanul felmutathatná önmagát mint élő példát a Darwin-i fejlődéselméletet alátámasztandó. Mintha hinnének a jehovisták világvége-fenyegetőzéseiben. Vajon nem lehet, hogy ez a srác más fából van faragva?

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.07. 14:46:53

@Bodli: Asszem, nem az volt Tiboru problémája, h Carlos nem vágta gerincre Vikit, hanem, h bunkón viselkedett vele. Azt már én sugalltam, h mit tehetett volna ... De tény, h kicsit meglepődtem az indulaton, amit a szereplő kiváltott ...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.07. 14:52:51

@Carmesina: A nyálas, stb. előttit is el tetszettél olvasni? És hogy a férfiast nem említettem, így nem meseszerű? ;)
Semmi gond nincs vele egyébként, mert eddig tetszik benne a tartás, hogy az elkurvulóban lévő hölgyeményt lapátra teszi.

Bodli: az általad emlegetett tanok számomra teljesen ismeretlenek, eddig 3m-nél közelebbről nem láttam jehovást. Onnan is csak azért, mert közel van a kerítés...

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.07. 20:24:26

@21 hónap: Mindent elolvastam :) Értem, h szted nem nyálas. Carlos jelleme majd lassan bonatkozik ki, lesz róla szó bőven.
Örülök, h neked tetszik Carlos. Nem is a pasiknak kell, h tetsszen :)
Elkurvulóban lenne Viki? Hm, ezt miért mondod?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.08. 08:16:40

@Carmesina: Hm... nekem fura, hogy az egyikkel kavar, míg a másikra gondol. Mindezt tudatosan, csak hogy "addig is legyen valaki". Nálam ez soha nem fért bele. Persze közben majd meggebedtem, de ez már egyéni probléma volt :)
Mondjuk ez erősen férfimentalitás (ismét az általam ismert felhozatalból kiindulva). Van olyan ismerősöm, aki 3 éve sír a fülembe, hogy ráakaszkodott a nő. Azóta vettek lakást, sőt, ha jól vettem ki a szavaiból, akkor nősülni is készül...

Bodli 2010.01.08. 09:00:20

21 hónap: talán az nagy különbség köztünk, h. én valakit nem először a férfias - nőies kategóriákba sorolok, hanem emberséges vagy nem. Ezért nem értelmeztem megfelelően a "férfiak számára nyálas, mert érzelgős, a nők számára meg elérhetetlen, mert szívszakajtón hűséges és romantikus" meglátásodat. De nem kizárt, hogy a Te hozzáállásod célravezetőbb.(..)
Carmesina: erre tényleg csak azt lehet mondani: elkurvulóban van. Noha velem is megesett, ami 21 hónapnak nem fért bele (mással kavartam fizikailag, mint aki után epekedtem már nagyon régóta, nem pár hónapja, hanem másfél éve), pocsékul éreztem magam, mintha megcsalnám az utóbbit, noha annak édesmindegy volt, nem is tudott róla. Néha inkább a hülyeséget választja az ember, mint a kilátástalan változatlanságot. De attól még testileg és kívülről kurvulhat.
Kedves Ismeretlen I1! Nagyon egyetértek szerteágazó véleményeddel. Például én is sokkal jobban kedvelem a hagyományos regényformát. Néha kézbe vesz az ember a könyvesboltban központozás nélküli modern írományokat, vagy olyat, ami felvillant egy-egy képet, az olvasó meg pótolja képességei szerint a hézagokat, de ha nem jól dolgozik, pár oldal után már egy kukkot sem ért, vagy vég-telen, idegesítően félbehagyott történeteket - aztán elballag egy könyvtárba és kiválaszt egy pecsétes, kopott kötetet, amit élvezni is lehet.
Azt írod: "a nők nem tudják mi jó nekik". Persze visszatekintve ez sokszor igaz. De azt ne feledd: a mesék 3/4-ében a női szereplőt - lehet királylány vagy libapásztor - egyszer csak megpillantja a gyönyörű és tökéletes ifjú, aki nem is vár tőle többet, csak csodálja és boldoggá taszi. A kislányok nagyon szeretik ezeket a meséket. Aztán felnőnek, de megmarad bennük a vágy olyan férfi mellé kerülni, aki szépeket mond, hódító és epedő pillantásokkal falja - legalább egy ideig. Kell egy ilyen fajta kielégülés, aztán a dühítő csalódás, amikor rájön: ez a férfi-típus a nők számára csak ennyi. Nem jó, de szükséges tapasztalat. Ajánlom az Érzelem és értelem c. művet!
Attól a gyakori véleménytől, h. "mindig a nők választanak" én a falra mászom, holott örülhetnék a hatalmamnak. De inkább azt hallom ki belőle: mindenért a nők a felelősek. És miért? Mert a férfiak nem képesek a választásra. Tisztelet a kivételnek. Nem gondolom, hogy a nők hangereje vagy akarata győzne. Hanem ők nem látják értelmét a tötyörgésnek, tovább akarnak lépni, akár rossz irányba is. Ezért feküdt le szerintem is Viki Antonióval.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.08. 09:36:58

@21 hónap: Lehet, h ffi-mentalitás. De lehet, h csak abból az egyszerű tényből fakad, h Viki 23 éves koráig nem tapasztalhatta meg, h legyen vkije, h vki szerelmes legyen belé, és ezt nem képes csak úgy eldobni. Úgy gondolja, h ez tán soha többé nem történik meg vele.
Ráadásul nagyon extrém a helyzete, mert haza kéne mennie, vége az ösztöndíjának, rövid időn belül kell döntenie, kapkod, össze-vissza rajzanak a gondolatai.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.08. 10:04:26

@Bodli: Akkor a házasságok nagy részében a ti nézeteitek szerint az emberek (vagy csak a nők?) kurvák. Merthogy x idő elteltével már nem azzal vannak együtt, akit kívánnak, hanem azzal, aki adott. Ez a kurvulás? Az meg nagy dicsőség, ha az ember minden mást lesajnálva a saját érzelmei/hormonjai után fut? Csak továbbgondoltam, amit pedzgettek ...
Hagyományos regényforma: örülök, h így gondoljátok, az ovasók nagy része így gondolja, egyébként. A kritikusok meg rásütik, h ez a lektűr.
A lektűr általános definíciója: szórakoztató, ebéd utáni, netán utazáshoz gyártott könnyű olvasmány, melyet két felekezetre oszthatunk: lírai lektűr és direkt lektűr. Azaz: szerelmi történetek tértől és kortól függetlenül, valamint kaland,- detektív-, rém-, horror, pornóregények.
Nem tudom, én most a lírai lektűr kategóriába esem-e, és ha igen, az jó-e.
Mindig a nők választanak? Ezt a pasik mondják. A nők abból választanak, ami van. Olykor nincs miből. Olykor csak 1 jelentkező van. Lehet a 0-át vagy az 1-et is választani, persze.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 12:50:43

@21 hónap:

Ez nem kérdés.

Olyankor nem tartok igényt a puszira, nekem elég egy gyöngéd simogatás a popsimra és egy "ugye még benézel a héten?" típusú halk kérdés a szemkontaktus után :-P

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 12:53:41

@21 hónap:

Nekem volt egy osztálytársam az általánosban, aki jehovás volt. Az zavart benne, hogy folyton nyakig be volt gombolkozva, pedig hetedikben már egészen jó mellei voltak.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 12:57:49

@Carmesina:

Én a direkt lektűrt részesítem előnyben a líraival szemben.

Tényleg, lesz a regényedben horror-, vagy kém-szál?

Legalább valami explicit pornót, lécci-lécci-lécci...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 12:59:03

@Carmesina:

A nők abból választanak, ami van, a férfiak meg azon vannak, hogy szükség esetén szélesítsék a kínálatot :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 13:00:32

@Carmesina:

És még valami: a 0 vagy az 1 NEM választék. Úgy is mondhatnám, hogy ez nem piac-, hanem tervgazdaság.

A választék minimum kétszámjegyű :-D

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.08. 14:19:03

@tiboru: Hogy a ffiak szeretnék szélesíteni a kínálatot? Mármint nőkből :)
A 0 vagy 1 nem választék. Sztem se, szarkasztikusan írtam. De választási lehetőségnek azért elmegy :P

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.08. 14:20:08

@tiboru: Se horror, se kém, ezekhez én nem értek. Rendőrség meg idegenrendészet 1 kicsi. Nem, mintha értenék hozzájuk :) De majd kijavítasz, remélem :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 15:20:09

@Carmesina:

Nőkből hát. Naná, mert... naszóval PC leszek, úgyhogy annyival egészítem ki, hogy a heteró pasik persze, hogy nőkből.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 15:21:03

@Carmesina:

Majd utánanézek a portugál idegenrendészeti tudnivalóknak.

Nyomozni meg 90%-ban mindenhol ugyanúgy nyomoznak.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.08. 19:31:21

@tiboru: Nyomozást azért nem tervezek, de lesz 1 betörés. Az idegenrendészettel több dolgom volt, az közelebb áll hozzám :) Szerencsére nem ellenem indult eljárás :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.08. 21:57:55

@Carmesina:

Már úgy érted: nem Viki ellen...

:-)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.08. 23:08:02

@tiboru: Nem, úgy értem, h nem ellenem, Viki ellen ettől még indulhat :) Ha pl nagyon elkurvul, ahogy itt egyesek látni vélik. :P

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.09. 18:21:37

@Carmesina: Hm. Látom, a kurvulással beleléptem a lelkedbe. Nem akartalak bántani. Már korábban is éreztem, hogy nagyon véded a karaktert, nem engeded, hogy a saját árnyékodból kinőjön.
Lehet, hogy csak én nem éreztem ennyire azt, hogy két kézzel kap az ismeretlen körülrajongott érzése után - de ha így van, nem lehet, hogy egy kicsit részletesebben kellene erről írni?
Amúgy a kurvulás meg nem mindig rossz. Bár nálam csak egy hétig tartott a dilemma, utána felrúgtam a családi bilit és kiléptem a házasságból. Szóval "egyesek" fenntartja a véleményét: kurvulás, de szíve joga. Mint ahogy az írónak is szíve joga ebből azt levezetni, amit akar. Csak épp ne vegye magára, akármi is történt akkor és ott...

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.09. 19:17:52

@21 hónap: Nem tapostál bele a lelkembe, egyáltalán :) Igazad van, nem szabadna védenem a karaktert, el kéne engednem, h a saját útját járja, és a saját döntéseit hozza, meg viselje annak következményeit. :) De az egyesekkel nem csak rád utaltam, Bodli is egyetértett veled, ill. Csuri is, bár ő szóban mondta el ezt a részét.
A Viki-Carlos kapcsolatról nagyon is részletesen írok, és Viki érzései bőven helyet kapnak. De sztem a történet hosszas elhúzódása miatt elfelejtettétek talán,hogy mi volt a kiindulópont, honnan kell Vikinek felépíteni magát nőként. Kb a nullából. Lélektanilag ez indokolhatja, h korántsem viselkedik olyan érzelmi magabiztossággal és nem vállal annyi kockázatot (egyelőre), ahogy egy 23 éves csajtól elvárható lenne (ha valami is elvárható bárkitől ...)
Amit magadról írsz (köszönöm a bizalmat, asszem, a többiek nevében is), kicsit megdöbbentett. 1 hét 1 házasság átgondolására? Huh ...

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.09. 19:19:18

@21 hónap: A regény az enyém, de szakmai tanácsokat szívesen fogadok el :) Vagy nem erre vonatkozott a kérdés?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.09. 20:11:11

@Carmesina: 1 hét = 1 hét kettős érzés (mikor felmerült egy másik lehetősége egy cafatokra hullott házasság mellett). Amíg úgy gondoltam, hogy megmenthető, addig szemem-fülem csukva volt. Ez másfél évig tartott. Előtte meg még sok évig az, míg jó volt. Az érzelmi skizofréniát nem bírtam az utolsó egy hétben a döntés előtt. A "másik" igazából már csak a fuvallat volt, ami a teljesen szétrohadt almát lebillentette az ágról.

A szöveg-kérdés: tiboru avagy a szépemlékű urológus ;)

Csuri / Bariildi 2010.01.09. 21:56:22

@21 hónap: @Carmesina:
Bizony, én is azt mondtam, hogy Viki bizony eléggé csapodár, állandóan a pasikon jár az esze, mintha kizárólag ezért ment volna Portugáliába. Pedig állítólag valami ösztöndíjat nyert, vélhetőkeg holmi tanulásnak is kellett volna történnie...? Ok, annak megéneklése nem olyan érdekes, belátom.
Kurvulás: hát, ki mit ért alatta.
A köznapi szóhasználattal élve mondhatjuk, h Viki kurvul. Bár az én szóhasználatomban kurva az, aki pénzért (érdekből: házért, egzisztenciáért, satöbbi) csinálja. Aki élvezetből, az legfeljebb ribanc, hogy a szexcsaták kedvenc kifejezését használjam. Vagy ez nem is ott van???
21 hónapnak: az a kapcsolat, amit 1 hét alatt fel lehet rúgni, az nem is érdemli meg a folytatást - mondom én, persze nem akarván bántani a szereplőket. Más megközelítésben viszont az a másik, kialakuló kapcsolat, aminek egy hét elég hogy ekkorát robbantson, na az megéri, mondhatnánk. A gyakorlatban ez nem így szokott lenni :))

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.09. 22:10:33

@21 hónap: Szerencséd volt akkor, mert a házasságod szerelemből született, gondolom én. Ha ennyi ideig meg se láttál más pasit ... Nem is gondoltam, h ilyen van (mármint, h az ember rá se néz senkire), max. romantikus regényekben tudom elképzelni :)
De a legtöbb kapcsolat korántsem ilyen egyértelmű, és persze mindenki hozott anyagból dolgozik. Amit otthon látott, azt a mintát nem tudja egykönnyen fölülírni. Ha azt látta, h összeszorítod a fogad és kibírod, mert 1x döntöttél, és azt nem lehet meg nem történtté tenni, akkor nehéz lesz még a legszarabb kapcsolatot is felrúgnia.
Ez persze már messze vezet Viki dilemmájától.

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.09. 22:16:13

@Csuri / Bariildi: Tény, h Viki ösztöndíja nem a pasizásról szólt, de csak papíron. Emlékeztek arra az eszmefuttatásra, h minden EU-s program tkp arról szól, h ismerkedjetek, szexeljetek, szaporodjatok? Így nem lesz könnyű egymás ellen uszítani a népeket :)
Csapodár, oké. Beüthetett volna mindjárt a nagy romantikus szerelem, amint leszáll a repcsiről, és akkor Tiboru már rég belefulladt vón az ösztrogénba :)
Kurva vagy ribanc ... (A szexcsatákban szajha a kedvenc szavunk, de a lényegen nem változtat :), valóban létezik különbség. Bár, ha megfigyeltétek, szegény Viki még csak nem is élvezetből csinálja eddig, amit csinál Antónióval.
És még 1: ha egy pasiról szólna a regény, aki nőket fektet le (bár ez Portugáliában nem egyszerű feladat azért), akkor rá is mondaná vki, h kurvul? Miért a kettős mérce?

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2010.01.09. 22:42:36

@Carmesina: Na, kb. így. Vagy majdnem. De mindegy, ez nem rólam szól.

Egyébként érdekes ez az élvezi-nem élvezi vonulat, ahová mindig visszatér az iromány is. Értem én, hogy nem akarja mondani, de akkor is kéne. Persze 18 évesen én is hülye voltam, teljesen át tudom élni, amit érez.
A másik kettősség a felnőtt-kezdő felnőtt kérdéskör. Az egyik oldalról évek óta önellátó (szintén ismerős, én is összerúgtam a szülőkkel a port, szintén egykeként), a másik oldalról meg nem akadt neki senki, és teljesen kezdő. Az egyik oldalon pontosan tudja, mit akar, a másik oldalon meg úgy viselkedik, mint egy mai tinédzser.
Mielőtt visítanál: nem, nem akarom bántani Vikit :)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.10. 13:39:08

@21 hónap: Nem visítok :) És Vikit akár még bántani is lehet, max vki megvédi. Vagy én, vagy más :) Ha már a regényből nem tud "kibeszélni" :)
Hogy miért nem szól, mennyire nem jó neki, az sztem sokaknak ismerős. Meg kell ezt is tanulni, h lehet szólni. Csak sokszor értelmetlen, mert nincs a másik oldalon se készség, se képesség, se akarat a változtatásra. (Tudom, ilyenkor tovább kell állni. Az élet meg a regények logikája azért ennél bonyolultabb :)
Valóban nagy a szakadék a kétféle felnőttség között, Viki önálló, de érzelmileg olyan, mint egy kislány. Sebezhető és naiv, ugyanakkor ő is osztogatja a sebeket. Rosszak az alapok. Nézzük meg, hová képes fejlődni, és milyen buktatók várnak még rá. :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.11. 12:00:42

@Csuri / Bariildi:

Nem akarok udvariatlanul beleugatni a hölgyek bszélgetésébe, de ahogy én olvastam 21 hónap kommentjét, a házasságát nem egy hét alatt számolta fel (érzelmileg legalábbis), csak ez az időszak volt az utolsó rúgás és a döntéshozatal.

Mint egy tárgyaláson: lehet, hogy két évig tart, de az ítéletet viszonylag rövid idő alatt olvassa fel a bíró.

Okos vagyok?

Gyerünk, lányok; nagyon jól tudjátok, hogy a férfiaknak szükségük van folyamatos pozitív visszacsatolásokra...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.11. 12:03:33

@Carmesina:

Ó, hát hol egyszerű feladat nőket megfektetni?!

És ahogy Csuri is írta: ha nem anyagi haszonszerzésből teszi, a sorozatdugó nő nem kurva, hanem csak társasági lény :-)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.11. 15:20:36

@tiboru: Nagyon okos vagy :)
Bár ahogy én értettem, a házasságnak az adta meg a kegyelemdöfést, h képbe került 1 másik pasi. És a dilemma tartott csupán 1 hétig ... Ami mintha azt sugallná, h akkor került 21 hónap döntésképes helyzetbe, amikor már volt kilátása vmi másra. Vagy én nem értem jól. De ez úgyis magánügy.
Pozitív visszacsatolás megvolt :)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.11. 15:22:40

@tiboru: Vannak országok, ahol sokkal egyszerűbb nőket lefektetni, mint másutt. Mo.-ról pl az a hír járja, h itt viszonylag egyszerű. Mondjuk, ha Szaudi-Arábiában próbálkoznál helyi hölgyeményekkel, gondolom, sokkal nehezebb lenne a feladatod. Na és, az azeriek? :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.11. 18:15:11

@21 hónap:

Köszi!!! Két piros pont 21 hónapnak!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.11. 18:17:52

@Carmesina:

Neked is köszi, egy piros pont!

(Magyarázat: bloggazdák egyszerre maximum egy piros pontot kaphatnak :-) )

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.11. 18:19:11

@Carmesina:

Azerbajdzsánban nincsenek is nők.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.14. 20:19:53

@Carmesina:

Hát őket tényleg nem számoltam ebbe a csoportba...

Van egy nőtípus, amelyik (aki?) már 40-45 évesen olyan anyókaszerű (hogy ne mondjak tiszteletlenük kotlóst) - biztosan ti is láttatok már ilyet.

Na, ők olyanok voltak :-)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2010.01.14. 22:39:45

@tiboru: Van 1 türkológus rokonom, egy csajszi, ő mesélte, h amikor Kínában az ujgorok között kutatott, soha nem a korának megfelelő csoportba ültették az asszonyok közt, hanem a lányokhoz, mert sokkal fiatalabbnak nézett ki, mint az ottani kortársai. Ezen bosszankodott, mert sose tudta meg, mit pusmognak az érettebb fehérnépek :)
Na, és hol rejtegetik az azeriek a fiatalabb nőket?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.01.15. 13:12:58

@Carmesina:

Állítólag befalazzák őket a Szűztoronyba.

Akit meg nem tudtak utólérni, az Törökországban dolgozik a, khm, szórakoztatóiparban.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.01.15. 15:19:15

@csurtus: Úgy látszik, eltanultad a keleti mellébeszélést az azeriektől :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.15. 18:18:54

@Gloria Mundi:

Volt már némi előképzettségem hozzá :-)

seteluas 2012.07.25. 22:45:11

@Csuri / Bariildi: Tapasztalataim alapján Portugáliába csak a magyarok mennek úgy Erasmusra, hogy az elején még tényleg azt tervezgetik, hogyan írják meg a szakdolgozatukat :)) A többi nemzet ifjai eleve azért választják portugál földjét mert bulizni akarnak egy féléven keresztül. Minden nap. És így is tesznek :)

Carmesina · http://carmesina.blog.hu/ 2012.07.26. 10:53:18

@seteluas: Illetve Rodrigues dos Santos egyik könyvében még egy luxusprostiba oltott informátor nőci is erasmusosnak adja ki magát azzal az ócska szöveggel, hogy szakdolit akar írni :-) És a prof nem döbben meg rajta, h az istennőszerű szőke csaj ráveti magát. :-D

gallusz · http://szemezgetek.blog.hu/ 2013.05.26. 11:37:01

Nahát ezt a heves vitát! Izgalmas volt az értekezéseket végig olvasni.
Carlos a történetben jól reagált, szerintem.
A hozzászólások meg történelemmé váltak.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2013.05.26. 14:27:25

@gallusz: Ez tényleg egy jó menet volt komment szempontból :)
süti beállítások módosítása